søndag 15. november 2009

Rødbetesuppe (borsjtsj) med produkt frå hagen

I går laga eg ei vanvittig god rødbetesuppe. At eg kunne putte oppi diverse saker frå eigen hage, gjorde at den kvalifiserer til publisering på hagebloggen. Russisk rødbetesuppe heiter "borsjtsj", men uttalen er eg noko usikker på. "Bortsj" eller noko slikt? Eg brukar altså den rutete kokeboka til Ingrid Espelid som inspirasjonskjelde. Den er best, i dei fleste samanhengar. Beste kokeboka eg har i huset i alle fall.

Det står om suppa at "Dette er en russisk suppe som også blir brukt mye i Polen". At eg hadde ståande eit glas med noko flytande, raudt oppi som truleg var (berre polsk tekst) konsentrert rødbetesuppebasis, kjøpt i Polen tidlegare i haust, gjorde nok til at suppa fekk ein ekstra schwung.

BORSJTSJ
Basisen er kjøttkraft kokt på storfe. 2 liter?

Du kuttar opp litt kvitkål, sellerirot og purre og freser det i smør i ei gryte. Rødbetene skal skrellast og skjærast i små terningar. Eg måtte kjøpe, da dei eg sådde ikkje vart noko av, men kanskje det går betre neste år? Eg hadde ikkje i poteter, lauk og knuste hermetiske tomatar, men det står det at ein skal i Espelid-boka. Hadde rikeleg med (eigenprodusert) purre i staden.

Kok opp krafta med dei freste, mjuke grønnsakene og rødbetene. Rødbetene treng litt tid på å bli møre, ca. 20 minutt kanskje? Smak til med ørlitt eddik, timian, heimelaga urtesalt og pepper.

Server med brød, og ha ein klatt creme fraiche i tallerkenen. Eg hadde også oppi kokte kjøttbitar.

Ingen kommentarer: